Co musisz wiedzieć

  • Latem 2019 r. wprowadzamy nowy format numerów zamówień
  • Niedawno ogłosiliśmy nowe metody egzekwowania zasad podawania lokalizacji przedmiotu

Nowy format numerów zamówień

Latem 2019 r. wprowadzamy format numerów zamówień wygodniejszy od formatu używanego dotychczas w naszym API i zgodny z obecnymi standardami. Do każdej transakcji na eBay zostanie dodany nowy numer zamówienia widoczny dla kupującego.

Nowe numery zamówień ułatwią ich identyfikację w całym procesie transakcyjnym oraz:

 

  • będą niepowtarzalne na poziomie użytkowników i serwisów
  • ułatwią kupującym i sprzedawcom śledzenie zamówień
  • będą mogły być wygenerowane ponownie dopiero po upływie 7 lat  
  • usprawnią obsługę klienta zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących 

Nowe numery zamówień będą widoczne w szczegółach zamówienia, w Panelu Sprzedawcy, raportach, e-mailach, interfejsach API, rekordach potransakcyjnych i w innych miejscach, co znacznie ułatwi śledzenie zamówień i zarządzanie nimi. 

Nowy format numerów zamówień będzie obsługiwany w nowej wersji interfejsów API, a także w bieżących interfejsach API, aby zapewnić zgodność wsteczną. Sprzedawcy i programiści będą musieli korzystać z nowej wersji naszych interfejsów API, aby uzyskać nowy format numeru zamówień zgodny z formatem w interfejsie użytkownika. W interfejsie i w nowych wersjach API dla sprzedawców będą widoczne te same informacje, które są widoczne dla kupujących w wysyłanych do nich wiadomościach i w innych procesach.

Nieprawidłowo podana lokalizacja przedmiotu

W ub. miesiącu ogłosiliśmy wprowadzenie nowych metod egzekwowania zasad w przypadku ofert sprzedaży i sprzedawców nieprzestrzegających naszych zasad podawania lokalizacji przedmiotu.

Podawanie prawdziwej lokalizacji przedmiotu jest bardzo ważne, ponieważ umożliwia kupującym wybieranie ofert sprzedaży według lokalizacji przy pomocy filtrów wyszukiwania. Nieprzestrzeganie tych zasad stwarza niesprawiedliwe warunki konkurencji i prowadzi do rozczarowania kupujących.

Zmiana oznacza, że od teraz wszyscy sprzedawcy muszą wybrać opcję wysyłki, która odpowiada lokalizacji przedmiotu. Sprzedawcy nie mogą już wystawiać nowych lub poprawiać istniejących ofert sprzedaży, w których lokalizacja przedmiotu jest niezgodna z opcją usługi wysyłkowej. Ponadto oferty Ważne do odwołania, w których zidentyfikujemy ten problem, nie zostaną odnowione i zostaną zakończone w czerwcu.

Zasady: Podawanie nieprawidłowej lokalizacji przedmiotu

Co sądzisz o Aktualnościach dla sprzedawców?