Wprowadzamy dokładniejsze zliczanie odsłon ofert

Co musisz wiedzieć

Dostęp do odpowiednich danych jest niezbędny do uzyskania jak najlepszych wyników sprzedaży. Aby zapewnić Ci lepszy wgląd w wyniki Twoich ofert, wprowadzamy dokładniejszy sposób zliczania odsłon (wejść na strony) ofert oraz zmiany w prezentacji danych o ruchu w ofertach.

  • Aktualizujemy to, jak zliczamy odsłony, aby dokładniej rejestrować odsłony generowane przez potencjalnych kupujących.
  • Aby zapewnić bardziej przejrzyste dane, będziemy prezentować liczbę odsłon oferty na bieżąco (krocząco) z 30 dni zamiast liczby odsłon od rozpoczęcia oferty.
  • Dostęp do danych z ostatnich 2 lat będzie nadal możliwy w nowym raporcie o historii ruchu dla każdej oferty sprzedaży.

Dokładniejsze liczby odsłon ofert sprzedaży

Chcemy zapewnić Ci dane o ruchu w ofertach, które możliwie jak najdokładniej pokażą, ilu kupujących zobaczyło Twoje oferty. Dlatego pod koniec kwietnia 2022 r. aktualizujemy sposób zliczania i raportowania odsłon ofert sprzedaży.

Obecne liczby odsłon ofert uwzględniały wszystkie typy ruchu, w tym znaczną część ruchu niepochodzącego od ludzi (sztucznego / maszynowego), generowanego przez np. „boty”, które skanują witryny internetowe i odpowiadają za ok. 40 proc. ruchu w sieci*. Dowiedz się więcej o sztucznym ruchu

Ruch niepochodzący od ludzi obecnie liczy się jako odsłony stron, ale nie oznacza wizyt prawdziwych kupujących, ani nie generuje sprzedaży, a niedawne analizy* wykazały, że znacząco zawyża statystyki odsłon ofert.

Nowy sposób zliczania odsłon ofert pozwoli lepiej odfiltrować sztuczny ruch i zaprezentować dokładniej liczbę odsłon przez potencjalnych kupujących. 

Ilość ruchu niepochodzącego od ludzi w Internecie jest znacząca, ale różni się zależnie od kategorii i produktu. Podczas gdy większość sprzedawców zauważy znaczny spadek liczby odsłon ofert, wpływ zmian może być różny. Rzeczywisty ruch do ofert sprzedaży nie ulegnie zmianie. Aktualizujemy tylko typy ruchu, które zliczamy jako odsłony strony, aby dokładniej pokazywać wejścia na stronę przez potencjalnych kupujących. 

Liczby odsłon bazujące na tym sposobie zliczania są już od jakiegoś czasu dostępne w raportach o ruchu i raportach o promowanych ofertach w Panelu Sprzedawcy. Zmiany pozwolą nam ujednolicić sposób zliczania i prezentowania statystyk o odsłonach ofert w całym serwisie eBay.

*Statista, Global share of human and bot web traffic 2019-2020

Odsłony z 30 dni zamiast odsłon od rozpoczęcia oferty

Obecnie dla ofert widoczna jest liczba odsłon (wejść na stronę/wyświetleń) od ich rozpoczęcia, przez co nie są widoczne ważne informacje o ostatnich trendach. Wkrótce zaczniemy dostosowywać liczbę odsłon Twoich stron, tak aby dane były wyświetlane na bieżąco (krocząco) z 30 dni. Dodamy także nowy raport o ruchu na stronach ofert z danymi o odsłonach z ostatnich 2 lat.

Prezentacja danych z 30 dni ułatwi identyfikację trendów na bieżąco i dostosowanie ofert tak, aby osiągały jak najlepsze wyniki. 

Nowy raport o ruchu w ofertach z odsłonami z 2 lat

Bieżące dane z 30-dni ułatwiają dostrzeganie trendów i optymalizację ofert sprzedaży. Wiemy, że niektórzy sprzedawcy preferują dane z dłuższego okresu, dlatego w nowym raporcie o ruchu w ofertach znajdziesz informacje o liczbie odsłon (wejść na stronę) z ostatnich 2 lat dla każdej oferty sprzedaży.

Nowy raport:

  • zawiera zestawienie odsłon, w tym czasowych trendów, dla każdej pojedynczej oferty sprzedaży. 
  • można filtrować po odsłonach w różnych okresach maksymalnie z ostatnich 2 lat.
  • wygląda jak na przykładzie poniżej:

Raport ruchu w ofertach na eBay

Nowy raport będzie dostępny już wkrótce po kliknięciu liczby odsłon / wejść w sekcji Oferty sprzedaży > Aktywne.


Co musisz zrobić

Nie musisz podejmować żadnych działań. Pod koniec kwietnia zaczniemy wprowadzać nowy sposób zliczania odsłon ofert. Gdy będzie to dotyczyć Twoich ofert sprzedaży, zobaczysz stosowne powiadomienie na stronach Oferty sprzedaży > Aktywne i Niesprzedane. 

Pytania i odpowiedzi

Wierzymy, że te zmiany zapewnią Ci najlepsze dane, które pozwolą ocenić i zoptymalizować wyniki swoich ofert sprzedaży. Po odfiltrowaniu większej części ruchu niepochodzącego od ludzi otrzymasz dokładniejsze informacje o odsłonach przez kupujących, które mogą potencjalnie wygenerować sprzedaż.

Ruch niepochodzacy od ludzi to ruch, który nie jest generowany przez ludzi odwiedzających Twoje oferty, w tym ruch botów.

Ruch botów występuje w całej sieci i ma miejsce, gdy strona zostanie wyświetlona przez maszynę zamiast osoby fizycznej. Ponieważ ruch botów nie przynosi sprzedawcom korzyści ani nie generuje sprzedaży, chcemy odfiltrować jak najwięcej tego ruchu ze statystyk o odsłonach Twoich ofert.

Nie ma zmian w liczbie kupujących na eBay ani liczbie kupujących odwiedzających Twoje oferty. Zmiany, jakie zauważysz w liczbie odsłon, wynikają z nowego sposobu zliczania odsłon, który odfitrowuje więcej sztucznego ruchu.

Nie. Liczba odsłon ofert sprzedaży nigdy nie jest uwzględniana przy obliczaniu żadnych opłat, włączając w to opłaty za promowanie ofert i stawki za reklamy.