Nowa funkcja anulowania nieopłaconych zamówień

Co musisz wiedzieć

  • Dzięki zmianom, które zaczniemy wprowadzać od początku kwietnia 2021 r., sprzedawcy nie będą już musieli otwierać spraw o zaległe płatności ani wysyłać kupującym przypomnień o zapłacie. 
  • Nieopłacone zamówienie będzie można anulować ręcznie lub automatycznie po upływie 5 dni kalendarzowych od jego złożenia. 
  • Po anulowaniu zamówienia oferta sprzedaży zostanie automatycznie wznowiona, a sprzedawca może otrzymać zwrot stosownych opłat.

Co się zmienia

W przypadku nieopłaconych zamówień sprzedawcy nie będą już musieli zgłaszać spraw o zaległą płatność w celu przypomnienia kupującemu o konieczności zapłaty. 

Zamiast tego my będziemy wysyłać kupującym przypomnienia o płatnościach. Po upływie 5 dni kalendarzowych sprzedawca może anulować transakcję i wskazać powód „Kupujący nie zapłacił” w Panelu Sprzedawcy.

Sprzedawca może anulować zamówienie po upływie 5 dni od chwili:

  • potwierdzenia przez kupującego decyzji zakupu przedmiotu;
  • wygrania przez kupującego aukcji z licytacją;
  • zaakceptowania Twojej oferty przez kupującego;
  • zaakceptowania przez Ciebie Najlepszej oferty kupującego.

Inne funkcje:

  • Każda transakcja anulowana, ponieważ „Kupujący nie zapłacił”, zostanie odnotowana na koncie kupującego. Zablokujemy mu możliwość wystawienia opinii lub usuniemy opinię już wystawioną dla tego zakupu.
  • Poprzez ustawienia Zarządzania kupującymi możesz zablokować kupujących z więcej niż 2 transakcjami anulowanymi z powodu braku płatności.
  • Możesz ustawić automatyczne anulowanie nieopłaconych transakcji poprzez Ustawienia dla przedmiotów oczekujących na płatność.
  • Konta kupujących ze zbyt dużą liczbą anulowanych transakcji „Kupujący nie zapłacił” mogą zostać zawieszone w ramach zasad dotyczących zaległych płatności.  

Jak to działa?

Po udostępnieniu tej funkcji, przy próbie zgłoszenia zaległej płatności w Centrum rozstrzygania:

  • przekierujemy Cię do Panelu Sprzedawcy > Zamówienia > Oczekujące na płatność, gdzie możesz anulować transakcję. 
  • transakcję można również anulować bezpośrednio w Panelu Sprzedawcy, wybierając powód: „Kupujący nie zapłacił”.


Co musisz zrobić

Nie musisz podejmować żadnych innych działań. Będziemy przypominać kupującym, aby zapłacili, a jeśli nie zapłacą, możesz anulować zamówienie w Panelu Sprzedawcy. 

Zalecamy ustawienie automatycznego anulowania zamówień w Ustawieniach dla przedmiotów oczekujących na płatność.

Pytania i odpowiedzi

Ile mam czasu, aby anulować nieopłaconą transakcję

Możesz anulować transakcję do 30 dni po tym, jak kupujący zobowiąże się do zakupu.

Czy zwrócicie opłaty za nieopłacone zamówienie?

Jeśli anulujesz zamówienie z powodu braku płatności kupującego, możemy zwrócić stosowne opłaty. Więcej info na: https://www.ebay.pl/pages/help/sell/credits.html

Czy mogę wznowić ofertę po anulowaniu transakcji?

Tak, oferty można wystawić ponownie po anulowaniu transakcji. W niektórych przypadkach możemy automatycznie wznowić ofertę za Ciebie.

Czy mogę użyć Asystenta ds. zaległych płatności?

Ustawienia dla przedmiotów oczekujących na płatność (dawniej znane jako Asystent ds. zaległych płatności) można dostosować w celu automatycznego anulowania nieopłaconych zamówień.

Czy mogę ręcznie zarządzać zaległymi płatnościami?

Jeśli chcesz ręcznie zarządzać zaległymi płatnościami, zmień Ustawienia dla przedmiotów oczekujących na płatność. Możesz również zarządzać tym na poziomie kupujących poprzez ustawienia blokowania kupujących.