Co musisz wiedzieć:

  • Przypominamy, że 8 października zaczynają obowiązywać nowe wymagania dotyczące parametrów charakterystyki przedmiotu. Masz jeszcze miesiąc na przygotowanie się.
  • Poprawiamy procesy, aby pomóc sprzedawcom w zaktualizowaniu charakterystyki przedmiotu. 

Jak informowaliśmy w Aktualnościach dla sprzedawców w lutym i kwietniu tego roku, zmieniliśmy nasze podejście do modelu zakupów opartych na produktach i skoncentrowaliśmy się na charakterystyce przedmiotu.

Serwis eBay odwiedzają 182 miliony kupujących. Znajomość ich zachowań stwarza ogromne możliwości dla sprzedawców. Nieustannie monitorujemy, jak kupujący przeglądają i wyszukują produkty i jak używają filtrów na eBay, aby znaleźć to, co ich interesuje. Na podstawie tego tworzymy kategorie i decydujemy, jakich informacji o produktach potrzebujemy od sprzedawców. Dodając do ofert parametry charakterystyki przedmiotu, możesz zwiększyć prawdopodobieństwo, że ktoś kupi Twój produkt. 

Przeanalizowaliśmy miliardy wyszukiwań, aby wskazać, które elementy charakterystyki przedmiotu są najważniejsze w danych kategoriach. Stopniowo wprowadzamy wymagania dotyczące parametrów charakterystyki przedmiotu, które są ważne z punktu widzenia kupujących. Informacje te będziemy wykorzystywać też do tego, aby lepiej poznać Twoje produkty, co pozwoli nam upewnić się, że będą widoczne w miejscach, w których prezentujemy Twoje produkty. Podpowiadamy, jakie są najważniejsze parametry w Twoich ofertach, ale zawsze warto podawać jak najwięcej szczegółów.

Od chwili wejścia nowych wymagań w życie, podczas wystawiania nowych ofert lub ich wznawiania, konieczne będzie podawanie tych parametrów charakterystyki przedmiotu. Zmiany wprowadzamy etapowo w różnych kategoriach i – tak jak w przypadku dotychczasowych wymagań – zawsze powiadamiamy o tym sprzedawców z min. 8-tygodniowym wyprzedzeniem.

Łatwiejsze dodawanie parametrów

Na bazie Waszych opinii oraz aby ułatwić aktualizację charakterystyki przedmiotu, wprowadziliśmy zmiany, które pomogą Ci dostosować oferty do nowych wymagań.

Teraz będzie dokładnie wiadomo, które parametry są: 

  • „Wymagane”, np. marka, rozmiar, kolor – krytyczne z punktu widzenia kupującego i podanie ich poprawi widoczność Twojej oferty.
  • „Zalecane” – pomagają kupującym w wyszukiwaniu odpowiednich przedmiotów. Zachęcamy do ich podawania, ponieważ optymalizują oferty i ułatwiają kupującym dokonanie wyboru.
  • „Dodatkowe” – pozwalają kupującym dowiedzieć się więcej o przedmiocie i jego funkcjach; mogą odegrać ważną rolę w decyzji o zakupie. 

Dzięki tym zmianom tworzenie ofert będzie bardziej intuicyjne. Pokażemy Ci hierarchię ważności danych i informacje o wyszukiwaniach kupujących, co ułatwi dodawanie parametrów. 

Będziemy współpracować z zewnętrznymi dostawcami narzędzi do obsługi ofert na eBay, aby korzystający z ich rozwiązań sprzedawcy otrzymali informacje, które parametry mają największe znaczenie w kontekście konwersji i widoczności w wynikach wyszukiwania. Zapytaj dostawcę swojego narzędzia, jakie dodatkowe wsparcie oferuje. Ew. zapoznaj się z narzędziami eBay, aby uzyskać potrzebne informacje.

Stale doskonalimy filtry i mechanizm wyszukiwania. Na przykład umożliwiamy kupującym używanie kilku filtrów jednocześnie, tak aby ktoś zainteresowany czarnymi i zielonymi sukienkami mógł łatwo znaleźć obie wersje kolorystyczne. 

Na początku przyszłego roku wprowadzimy funkcje w Panelu Sprzedawcy i  Mój eBay, które pomogą w dodawaniu parametrów do istniejących ofert. Więcej informacji na ten temat przekażemy w ciągu najbliższych miesięcy. Planujemy też kolejne udoskonalenia mechanizmu wyszukiwania, aby zoptymalizować prezentowanie Twoich ofert na podstawie podanych w nich informacji.

Parametry wymagane od 8 października

Od 8 październiku wprowadzimy nowe wymagania dotyczące parametrów charakterystyki przedmiotu w kategoriach z działu Dom i Ogród oraz Moda.

Zmiany te będą dotyczyły wszystkich nowych oraz poprawianych ofert sprzedaży. Aby zapewnić sobie konkurencyjność ofert i ułatwić kupującym ich wyszukiwanie, jak najszybciej wprowadź te zmiany w aktywnych ofertach. 

Listy wymaganych parametrów oraz kategorii znajdziesz na stronie Charakterystyka przedmiotu oraz identyfikatory produktu.

Sprzedawcy, którzy podają parametry charakterystyki przedmiotu, uzyskują lepsze wyniki sprzedaży niż ci, którzy tego nie robią. Na przykład:

  • Meble z parametrem „Wielkość” sprzedają się o 56% lepiej niż te bez tego parametru.*
  • Przedmioty z parametrami w kategoriach Moda sprzedają się o średnio 47% lepiej niż te bez parametrów**

*Na bazie średniej sprzedaży w kategorii Meble na eBay.co.uk od maja do czerwca 2019 r.

**Na bazie sprzedaży w kategoriach Moda w ofertach z wymaganymi parametrami na eBay.co.uk. Dane z okresu: 30 grudnia 2018 - 6 kwietnia 2019
 

Wymagania dotyczące parametrów planowane na rok 2020

W 2020 r. planujemy wprowadzić nowe wymagania dla tych kategorii:

  • Elektronika
  • Dom i Ogród
  • Odzież, Buty i Dodatki

Z uwagi na zbliżający się sezon przedświąteczny, wstrzymujemy wdrożenie nowych wymagań do pierwszych miesięcy roku 2020. O nowych wymaganiach będziemy informować z min. 8-tygodniowym wyprzedzeniem.

Pytania i odpowiedzi

Co się stanie, jeśli nie dodam wymaganych parametrów? Czy zakończycie moją ofertę?

Twoja oferta sprzedaży nie zostanie zakończona, ale jeżeli spróbujesz ją poprawić, np. zmienić cenę lub liczbę dostępnych sztuk, albo postanowisz utworzyć nową ofertę, konieczne będzie dodanie brakujących parametrów.

Co z kategorią Odzież, Buty i Dodatki? Jest tam wiele podkategorii, w których parametry nie są wymagane. Czy w 2020 r. wprowadzicie taki obowiązek?

Będziemy monitorować to, jak kupujący używają filtrów, oraz widoczność ofert. Wymóg dodania parametrów wprowadzimy w tych kategoriach, w których będą one miały największy wpływ na wyniki sprzedaży. Zależnie od uzyskanych wyników w przyszłym roku możemy zwiększyć liczbę parametrów wymaganych w kategorii Odzież, Buty i Dodatki. Zalecamy więc podawanie jak najdokładniejszych informacji dla ofert w kategoriach Odzież, Buty i Dodatki w celu uzyskania ich maksymalnej widoczności. 

 

Co sądzisz o Aktualnościach dla sprzedawców?