Niebieskie tło Strefa Sprzedawcy eBay

Identyfikatory produktu

Dodanie identyfikatorów produktu zapewnia ofertom lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania na eBay i w wyszukiwarkach internetowych

1. Slide

Pamiętaj o tych zmianach

Pamiętaj o tych datach i przygotuj się na nadchodzące zmiany:

Wrzesień 2017 r.: Pamiętaj, aby poprawnie dodać identyfikatory do ofert ważnych do odwołania. Sprawdź, co zrobić, gdy pojawi się błąd 

Październik 2017 r.: Musisz dodać identyfikatory do wszystkich nowych i poprawianych (edytowanych) ofert produktów, których stan jest oznaczony jako odnowiony przez sprzedawcę. W 2018 r. wymóg ten obejmie oferty ważne do odwołania. 

2018 r.

- Nowe opcje dodawania identyfikatorów, w tym identyfikatorów produktu Amazon, Google oraz własnych.

- Nie będzie już można używać opcji „Nie dotyczy”. O zmianach będziemy informować na bieżąco.

Co to są identyfikatory produktu

To parametry, takie jak Marka oraz niepowtarzalne kody umieszczone na etykietach lub w kodach kreskowych:

  • Marka
GTIN (Global Trade Item Number = globalny nr jednostki handlowej)

Kod cyfrowy przypisywany większości produktów sprzedawanych detalicznie – od żywności po artykuły elektroniczne, w tym kod:

  • EAN (European Article Numbers = Europejski Kod Towarowy)
  • ISBN (International Standard Book Number = Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki)
  • Jeśli produkt ma nr GTIN, jest on podany obok kodu kreskowego na opakowaniu produktu lub okładce
MPN (Manufacturer Part Number = nr katalogowy)
  • Numer, który w połączeniu z nazwą marki, w niepowtarzalny sposób identyfikuje dany produkt.
  • Producenci używają tych numerów do zarządzania zapasami produktów.
  • Nazywany jest także fabrycznym numerem części.

Dodanie identyfikatorów produktu zapewnia ofertom lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania, zarówno na eBay, jak i w wyszukiwarkach internetowych.

Jeśli Twoje produkty nie mają unikalnego identyfikatora produktu lub nie są artykułami markowymi, możesz wybrać opcję: Nie dotyczy, Not applicable, Nicht zutreffend.

Wymóg dodania identyfikatorów produktu do ofert sprzedaży nie dotyczy sprzedawców prywatnych.

Jeśli nie znasz identyfikatora swojego produktu

Skontaktuj się z producentem. Więcej informacji:

Kategorie wymagające identyfikatorów produktu

 

 

Dodajesz identyfikator i pojawia się komunikat o błędzie?

Sprawdź, jak radzić sobie z tymi błędami:

Błąd „Nieprawidłowy numer GTIN” (Invalid GTIN)
  • Sprawdź, czy podałeś(łaś) poprawną liczbę cyfr.
  • Użyj tylko cyfr. Nie podawaj liter ani symboli.
  • Sprawdź, czy podałeś(łaś) poprawną cyfrę kontrolną (ostatnia cyfra jest cyfrą kontrolną obliczaną na podstawie pozostałych cyfr w kodzie kreskowym).
  • Nr GTIN nie może być taki sam we wszystkich wersjach.

Dla nieprawidłowo sformatowanych wartości numeru GTIN wyświetlamy komunikaty o błędach. Błędy te będą blokować wystawienie oferty.

Dopuszczalne formaty numeru GTIN

  • Uniwersalny Kod Produktu (UPC), znany też jako GTIN-12 i UPC-A: 12 cyfr
  • Europejski Kod Towarowy (EAN), znany też jako GTIN-13: Zazwyczaj 13 cyfr (czasami 8 lub 14 cyfr)
  • Japoński Kod Towarowy (JAN), znany też jako GTIN-13: 8 lub 13 cyfr
  • Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki (ISBN): ISBN-13 (zalecany): 13 cyfr, zaczyna się zwykle od 978 albo 979. ISBN-10: 10 cyfr (ostatnią „cyfrą” może być „X” > oznacza liczbę 10). Wycofany w 2007 r. i nie wszystkie książki mogą być oznaczone ISBN-10.
Błąd „Nieprawidłowa marka” (Invalid brand)
  • Podaj markę produktu powszechnie rozpoznawaną przez klientów.
  • Jeśli Twój przedmiot nie jest oznaczony marką, użyj zwrotu „bez marki”.
  • Pozostaw pole puste, jeśli nie masz nazwy marki dla produktu.
  • Sprawdź, czy marka jest zgodna z nazwą modelu. Przykład: Marka: Apple; Model: iPhone 5C
  • Marka nie może zawierać słów typu: dla/do, zgodne z, sprawdź w opisie itp.
  • Jeśli podajesz jedną z poniższych marek, oczekujemy, że podasz także poprawny nr GTIN, zamiast wpisać lub wybrać opcję „Nie dotyczy”:
    Columbia, Ralph Lauren, Under Armour, Michael Kors, Rubie's, Polo Ralph Lauren, Calvin Klein, Brooks, Oakley, patagonia, MERRELL, kate spade, Sperry Top-Sider, crocs, SKECHERS
Błąd „Nieprawidłowy numer MPN” (Invalid MPN)
  • Użyj tylko znaków alfanumerycznych.
  • Użyj najbardziej charakterystycznego numeru MPN. Na przykład różne kolory produktów powinny mieć różne numery MPN.
  • Nie podawaj w tym polu numeru GTIN.
  • Nr MPN nie może być taki sam jak nr GTIN.
  • Nr MPN musi składać się z więcej niż jednej cyfry.
  • Nr MPN nie może zawierać słów typu: dla/do, zgodne z, sprawdź w opisie itp.
„Wymagane charakterystyki przedmiotów” (Required aspects)

Sprawdź, czy podałeś(łaś) wartości wszystkich parametrów / charakterystyk wymaganych w kategorii, w której wystawiasz ofertę.

„Nieprawidłowa charakterystyka przedmiotu” (Invalid Item specifics)

Wartość aspektu (Aspect Value) = Nazwa aspektu (Aspect Name)

 

Często zadawane pytania

Czy sprzedawcy prywatni muszą dodać identyfikatory produktu do ofert sprzedaży?
  • Wymóg dodania identyfikatorów produktu do ofert sprzedaży nie dotyczy sprzedawców prywatnych.
  • Jako sprzedawca prywatny możesz nie podawać identyfikatora w formularzu sprzedaży, jeśli nie znasz identyfikatora sprzedawanego produktu.
W jakich kategoriach mam dodać identyfikatory produktu?

Informacje, które kategorie wymagają identyfikatorów produktu, znajdziesz w formularzu sprzedaży przy wystawianiu ofert. Kategorie wymagające identyfikatorów produktu:

Jak dodać identyfikatory do ofert z różnymi wersjami produktu?
  • GTIN należy dodać dla wszystkich wersji.
  • Markę wystarczy dodać na poziomie oferty.
  • Nr katalogowy można dodać na poziomie oferty i wersji.
Co zrobić, jeśli nie mam identyfikatora produktu?
  • Stosuj identyfikatory produktu dla wszystkich ofert sprzedaży nowych i odnowionych przez producenta przedmiotów.
  • Skontaktuj się z producentem lub poszukaj dalszych informacji o GTIN i ISBN.
  • Jeśli Twoje produkty nie mają identyfikatora produktu lub nie są artykułami markowymi, we właściwym polu formularza sprzedaży wybierz opcję / wpisz „Nie dotyczy” (Not applicable na eBay.co.uk/eBay.com).
  • Jeśli identyfikator produktu istnieje i użyjesz opcji „Nie dotyczy”, Twoja oferta będzie gorzej widoczna w wynikach wyszukiwania.
Co zrobić, jeśli jestem producentem towaru, który sprzedaję?

Wybierz opcję / wpisz „Nie dotyczy” we właściwym polu formularza sprzedaży.

Co zrobić, jeśli w sprzedaży korzystam z API?
  • Markę i nr katalogowy podaj w charakterystyce przedmiotu w każdej ofercie.
  • GTIN dodaj na poziomie oferty.
  • W ofertach z wersjami, podaj markę na poziomie oferty, GTIN na poziomie wersji, a nr katalogowy na poziomie oferty i wersji.
  • Więcej informacji o API i dla programistów