Identyfikatory produktu

Dodaj do ofert identyfikatory produktu, aby zwiększyć ich widoczność w wynikach wyszukiwania na i poza eBay

Co to są identyfikatory produktu

To parametry, takie jak Marka oraz niepowtarzalne kody:

GTIN (Global Trade Item Number = globalny nr jednostki handlowej)

  • EAN (European Article Numbers = Europejski Kod Towarowy)
  • ISBN (International Standard Book Number = Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki)

MPN (Manufacturer Part Number = nr katalogowy)

Dodanie identyfikatorów produktu zapewnia ofertom lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania na i poza eBay.

Nr GTIN jest podany obok kodu kreskowego na opakowaniu produktu lub okładce.

  • Numer, który w połączeniu z nazwą marki, w niepowtarzalny sposób identyfikuje dany produkt.
  • Producenci używają tych numerów do zarządzania zapasami produktów.
  • Nazywany jest także fabrycznym numerem części.

Jeśli Twoje produkty nie mają unikalnego identyfikatora produktu lub nie są artykułami markowymi, wybierz opcję:

  • Nie dotyczy (eBay.pl)
  • Not applicable (eBay.com, eBay.co.uk)
  • Nicht zutreffend (eBay.de)

Skontaktuj się z producentem.

Więcej informacji:

Kategorie wymagające identyfikatorów produktu

  • Sprawdź, czy podajesz poprawną liczbę cyfr i cyfrę kontrolną (ostatnia cyfra jest cyfrą kontrolną bazującą na pozostałych cyfrach kodu kreskowego).
  • Użyj tylko cyfr. Nie podawaj liter ani symboli.
  • GTIN nie może być taki sam we wszystkich wersjach.
  • Dla nieprawidłowo sformatowanych wartości GTIN wyświetlamy komunikaty o błędach, które blokują wystawienie oferty.
  • Podaj rozpoznawaną markę.
  • Jeśli produkt nie ma marki, wpisz „bez marki”. Pozostaw pole puste, jeśli nie ma nazwy marki.
  • Sprawdź, czy marka jest zgodna z nazwą modelu (np. Marka: Apple; Model: iPhone 5C).
  • Marka nie może zawierać słów typu: dla/do, zgodne z, sprawdź w opisie itp.
  • Jeśli podajesz te marki, podaj także nr GTIN, zamiast „Nie dotyczy”: Columbia, Ralph Lauren, Under Armour, Michael Kors, Rubie's, Polo Ralph Lauren, Calvin Klein, Brooks, Oakley, patagonia, MERRELL, kate spade, Sperry Top-Sider, crocs, SKECHERS
  • Użyj tylko znaków alfanumerycznych i najbardziej charakterystycznego numeru MPN. Na przykład różne kolory produktów powinny mieć różne numery MPN.
  • Nie podawaj tutaj numeru GTIN.
  • MPN nie może być taki sam jak GTIN i musi składać się z więcej niż jednej cyfry.
  • MPN nie może zawierać słów typu: dla/do, zgodne z, sprawdź w opisie itp.

Sprawdź, czy podałeś(łaś) wartości wszystkich parametrów / charakterystyk wymaganych w kategorii, w której wystawiasz ofertę

Wartość aspektu (Aspect Value) = Nazwa aspektu (Aspect Name)

Wymóg dodania identyfikatorów produktu do ofert sprzedaży nie dotyczy sprzedawców prywatnych.

Jako sprzedawca prywatny możesz nie podawać identyfikatora w formularzu sprzedaży, jeśli nie znasz identyfikatora sprzedawanego produktu.

  • GTIN należy dodać dla wszystkich wersji.
  • Markę wystarczy dodać na poziomie oferty.
  • Nr katalogowy można dodać na poziomie oferty i wersji.
  • Stosuj identyfikatory produktu dla wszystkich nowych i odnowionych przez producenta przedmiotów.
  • Skontaktuj się z producentem lub poszukaj dalszych informacji o GTIN i ISBN.
  • Jeśli Twoje produkty nie mają identyfikatora produktu lub nie są artykułami markowymi, w polu formularza sprzedaży wybierz opcję / wpisz „Nie dotyczy” (Not applicable).
  • Jeśli identyfikator istnieje i podasz „Nie dotyczy”, Twoja oferta będzie gorzej widoczna w wynikach.

Wybierz opcję / wpisz „Nie dotyczy” we właściwym polu formularza sprzedaży.

  • Markę i nr katalogowy podaj w parametrach w każdej ofercie.
  • GTIN dodaj na poziomie oferty.
  • W ofertach z wersjami podaj markę na poziomie oferty, GTIN na poziomie wersji, a nr katalogowy na poziomie oferty i wersji.
  • Więcej informacji dla programistów: go.developer.ebay.com