Płatności i zarządzanie finansami

Prowadząc sprzedaż na eBay, otrzymujesz wypłaty środków w euro na swoje konto bankowe

W skrócie

Prowadząc sprzedaż na eBay, otrzymujesz płatności bezpośrednio na swoje konto bankowe. Wypłaty są szybkie, proste i bezpieczne. 

Możesz optymalizować swoje procesy mając w jednym miejscu dostęp do wszystkich przydatnych funkcji: zestawień opłat, spersonalizowanych raportów, zwrotów pieniędzy i przedmiotów oraz uproszczonych procesów ochrony. 

Korzystasz z integracji poprzez API eBay? Możesz zarządzać ofertami, magazynem i zamówieniami, prowadzić rozliczenia finansowe i wysyłać zwroty pieniędzy. 

Kupujący korzystają z optymalnego procesu realizacji transakcji oraz różnych form płatności, w tym popularnych kart kredytowych i debetowych, Apple Pay, Google Pay i PayPal.

Na tej stronie dowiesz się:

  • Jak wybrać optymalne ustawienia dotyczące płatności i harmonogram wypłat
  • Jak eBay chroni dane Twoje i Twoich klientów
  • Jak jeszcze lepiej zarządzać sprzedażą i płatnościami na eBay

Otrzymywanie płatności

Wybierz, kiedy i na jakie konto chcesz otrzymać swoje środki. Wypłaty (realizowane w euro) otrzymujesz na swoje konto bankowe.

Przed wypłatą eBay potrąca z Twoich środków opłaty i koszty związane ze sprzedażą, w tym (przykłady) prowizje od sprzedaży i opłaty za: wystawienie, promowanie ofert, opcje dodatkowe czy subskrypcję Sklepu. Dowiedz się więcej o opłatach dla firm

Szczegóły swoich wypłat, w tym wszystkie powiązane opłaty i koszty sprzedaży, znajdziesz w zakładce Raporty w Panelu Sprzedawcy lub Mój eBay.

Wybór lub zmiana harmonogramu wypłat

Wybierz harmonogram wypłat, który ułatwi Ci rozliczenia:

  • Harmonogram z dłuższym odstępem między wypłatami pozwala wykorzystać większą część przychodów uzyskanych między wypłatami na różne wydatki, takie jak zwroty pieniędzy czy opłaty.
  • Optymalnym wyborem są wypłaty co miesiąc, co dwa tygodnie lub co tydzień.
  • Możesz także wybrać opcję wypłat codziennie.

Niezależnie od formy płatności kupującego wypłaty są inicjowane w ciągu 2 dni (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych) od potwierdzenia płatności. Po wysłaniu wypłaty środki trafią na Twoje konto bankowe zgodnie ze standardowym czasem przetwarzania transakcji przez bank, zazwyczaj w ciągu 1–3 dni roboczych.

Jeśli wybierzesz otrzymywanie wypłat:

  • co miesiąc, dostępne środki wysyłamy do banku w pierwszy wtorek miesiąca kalendarzowego.
  • co 2 tygodnie lub co tydzień, dostępne środki wysyłamy do banku we wtorki.

    Wypłaty dokonywane co miesiąc, co 2 tygodnie i co tydzień obejmują dostępne środki ze sprzedaży z płatnościami potwierdzonymi do niedzieli przed datą wypłaty. W przypadku dnia wolnego wypłatę wysyłamy w następnym dniu. 

  • codziennie, dostępne środki wysyłamy do Twojego banku w ciągu 2 dni od potwierdzenia dokonania płatności przez kupującego. W przypadku dnia wolnego wypłaty wysyłamy w następnym dniu roboczym.

Harmonogram wypłat możesz zmienić w Panelu Sprzedawcy > Płatności > Ustawienia wypłat.

Dodawanie lub zmiana konta bankowego do wypłat

Podczas konfiguracji konta sprzedawcy prosimy Cię o podanie konta bankowego, na które mają być wysyłane wypłaty.

Jeśli Ty lub Twoja firma macie siedzibę w Polsce, zalecamy dodanie konta bankowego akceptującego euro, aby uniknąć opłat banku za przeliczenie waluty.

Dane konta bankowego możesz zaktualizować w:

Rozliczanie transakcji sprzedaży na eBay

W Panelu Sprzedawcy > Płatności masz dostęp do precyzyjnych i przystępnych zestawień i raportów, takich jak: 

  • Zestawienie finansowe: przegląd i szczegółowy wykaz miesięcznych działań na koncie w formacie PDF
  • Raport o transakcjach: szczegółowy wykaz wszystkich działań na koncie w wybranym okresie, z uwzględnieniem dat transakcji, numerów zamówień, opłat i innych informacji. Możesz pobrać plik PDF z listą transakcji i pozycji z danego okresu (jako kopię zapasową na potrzeby księgowe, którą możesz przechowywać offline).
  • Raport o wypłatach: przegląd Twoich wypłat w wybranym okresie.

Dowiedz się więcej o uzgadnianiu danych i rozliczeniach finansowych.

Ochrona danych

Dane, które podasz podczas rejestracji jako sprzedawca, posłużą do aktualizacji danych Twojego konta eBay. Dzięki nim będziemy mogli wysyłać Ci wypłaty i dbać o zgodność z obowiązującymi przepisami.

Dzięki naszym procedurom ochrony danych przekazane nam informacje są w pełni bezpieczne. Będziemy wykorzystywać i udostępniać podane przez Ciebie informacje zgodnie z postanowieniami Umowy z użytkownikiem, Warunków usług płatności oraz Oświadczenia o prywatności.

Jako dodatkowe zabezpieczenie zalecamy korzystanie z uwierzytelniania dwustopniowego. Po aktywacji uwierzytelniania dwustopniowego musisz potwierdzać logowanie do konta eBay poprzez SMSy lub powiadomienia na telefon (w przypadku aplikacji eBay na iOS lub Android).

Opłaty

Opłaty są odliczane od Twoich przychodów ze sprzedaży przed wysłaniem wypłaty.

Dowiedz się więcej o opłatach: 

Prywatność i bezpieczeństwo danych

Jak eBay chroni moje dane osobowe i informacje o mojej firmie?

Chronimy Twoje dane, stosując techniczne i organizacyjne środki zabezpieczające celem minimalizowania ryzyka związanego z utratą danych, nieprawidłowym wykorzystaniem danych, nieautoryzowanym dostępem, ujawnieniem i zmodyfikowaniem. eBay używa m.in. zapór sieciowych i algorytmów szyfrowania danych, a także zapór fizycznych w centrach danych oraz mechanizmów autoryzacji dostępu do danych.


Co się dzieje z informacjami, które podaję podczas rejestracji i po niej?

Zweryfikujemy podane przez Ciebie informacje w celu spełnienia wymogów dotyczących przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i innych regulacji prawnych.

Możesz przeglądać i edytować swoje informacje w Mój eBay > Konto. Będziemy wykorzystywać i udostępniać podane przez Ciebie informacje zgodnie z postanowieniami Warunków usług płatności. Dowiedz się, jak eBay chroni Twoje dane osobowe.

Wypłaty

Kiedy i jak będę otrzymywać wypłaty?

Wypłaty są inicjowane w ciągu 2 dni (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych) od potwierdzenia płatności kupującego. Po wysłaniu wypłaty środki będą dostępne na Twoim koncie bankowym zgodnie ze standardowym czasem przetwarzania transakcji przez bank, zazwyczaj w ciągu 1–2 dni roboczych.

Szczegółowe informacje o swoich wypłatach, w tym wszystkie powiązane koszty i opłaty, znajdziesz w Panelu Sprzedawcy > Raporty lub Mój eBay > Wskaźniki sprzedawcy.


Czy eBay może wysyłać wypłaty bezpośrednio na konto PayPal ?

Aby otrzymywać wypłaty, sprzedawcy muszą powiązać konto bankowe (nie numer rozliczeniowy PayPal). Imię i nazwisko (nazwa), adres i informacje o firmie (w stosownych przypadkach) na Twoim powiązanym koncie bankowym muszą takie same jak informacje podane przez Ciebie na koncie eBay.


Czy eBay zarabia na odsetkach od środków przed ich wypłatą?

eBay nie zarabia na odsetkach od oczekujących płatności, płatności zaplanowanych do wypłaty ani płatności będących w trakcie procesu wypłaty.


Jak otrzymam wypłaty za sprzedaż do innych krajów ?

Jeśli oferujesz wysyłkę za granicę, Twoje oferty mogą generować sprzedaż w zagranicznych serwisach eBay. Przychody z takich transakcji sprzedaży będą wypłacane w euro.

Jeśli mieszkasz lub prowadzisz działalność w Polsce, zalecamy dodanie konta bankowego obsługującego przelewy w euro, aby uniknąć opłat bankowych za przeliczenie walut.

Jeśli adres dostawy znajduje się poza strefą euro lub Szwecją, mogą być naliczane dodatkowe opłaty. 

Obsługa kupujących i wysyłka

Jak wyglądają płatności z perspektywy kupujących ?

Kupujący mogą wybrać jedną z wielu form płatności, w tym:

  • kartę kredytową i debetową lub
  • Apple Pay, Google Pay i PayPal.

Mogą także zapisać i przechowywać dane swoich kart, aby skorzystać z nich w przyszłości.


Jak oferować zniżki na koszt wysyłki przy zakupie kilku przedmiotów ?

  1. Aktywuj (w każdym serwisie eBay, gdzie sprzedajesz) płatności łączne i łączną wysyłkę w ustawieniach wysyłki (łącze dla eBay.pl). 
  2. Skonfiguruj promocyjne koszty wysyłki, które będą automatycznie stosowane, gdy klient zakupi kilka przedmiotów.

Integracje

Czy w sprzedaży na eBay mogę korzystać z zewnętrznych integracji?

Jeśli zarządzasz ofertami sprzedaży, magazynem i zamówieniami, rozliczeniami finansowymi lub zwrotami pieniędzy poprzez integracje z eBay API, pytania o konkretne produkty i usługi kieruj do dostawcy danego narzędzia.

Ochrona sprzedawców

W jaki sposób eBay chroni sprzedawców?

Ochrona sprzedawców na eBay ma ma zabezpieczać Twoją sprzedaż online oraz zapobiegać stratom finansowym sprzedawców z tytułu obciążeń zwrotnych i roszczeń w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay.

Więcej informacji o ochronie sprzedawców


Jak wygląda obsługa roszczeń, zwrotów pieniędzy i zwrotów przedmiotów?

Informacje na temat obsługi zwrotów pieniędzy, zwrotów przedmiotów i sporów znajdziesz w Centrum Pomocy.


Czym są spory dla płatności?

Jeśli kupujący uzna, że wystąpił jakiś problem z zamówieniem, może poprosić swoją instytucję finansową o otwarcie sporu dla płatności lub polecenia obciążenia zwrotnego. 

Informacje o tym: 

  • jak działa ochrona sprzedawców
  • jak reagować na takie spory
  • jakie dowody należy przedstawić
  • kiedy przysługuje Ci ochrona oraz
  • o ochronie przysługującej w sporach

znajdziesz na stronie o ochronie sprzedawców przed sporami dla płatności.

  • Mając do wyboru możliwość rozstrzygania sporu przez eBay i PayPal, kupujący mogą skorzystać tylko z jednej z nich w celu uzyskania zwrotu pieniędzy.
  • Jeśli kupujący otworzy spór w ramach Ochrony kupujących PayPal, wszelkie roszczenia w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay, otwarte prośby o anulowanie zamówienia czy możliwość zwrotu przedmiotu dla tej samej transakcji zostaną natychmiast zamknięte.
  • Jeśli spór dla płatności zostanie zgłoszony do instytucji finansowej, to ta instytucja decyduje o ostatecznym wyniku sporu.