Niebieskie Tło

8 wskazówek jak zoptymalizować oferty na eBay

Zwiększ widoczność ofert i pomóż kupującym znaleźć to, czego szukają

1. Slide

Wyszukiwarka eBay uwzględnia szereg parametrów charakterystycznych dla każdego sprzedawcy i faworyzuje sprzedawców, którzy:

  • zapewniają wysokie standardy obsługi.
  • cieszą się zaufaniem kupujących i mogą się pochwalić zadowolonymi klientami.
  • zapewniają szybkie i komfortowe zakupy.
  • zapewniają rzetelne informacje i odpowiednie treści.

1. Użyj odpowiednich nazw i opisu

Nazwa przedmiotu

Unikaj niepotrzebnych synonimów i użyj odpowiednich słów (maks. 80 znaków). Podaj cechy ważne dla danej kategorii: marka, nazwa produktu, rozmiar i kolor.

Opis przedmiotu

Uporządkuj informacje w logiczne sekcje, podaj dużo szczegółów i zadbaj o ich czytelność na urządzeniach mobilnych. Używaj jednej, prostej czcionki w jednym kolorze.

Nazwa pomocnicza

Podaj dodatkowe informacje (55 znaków) > będą one widoczne w wynikach wyszukiwania, a klienci dowiedzą się więcej o tym, co sprzedajesz. To opcja dodatkowa i może być płatna zależnie od serwisu.

2. Dodaj identyfikatory produktu i użyj katalogu produktów

Dodaj do ofert identyfikatory produktu, dzięki czemu wyszukiwarka wie dokładnie, co sprzedajesz, a Twoja oferta jest traktowana jako bardziej kompletna i wartościowa dla kupujących.

Podawaj wszystkie zalecane parametry charakterystyki przedmiotu i tam, gdzie jest to możliwe, wystaw oferty na bazie katalogu produktów.

Sprzedajesz części motoryzacyjne? Pomóż kupującym wyszukać je wg listy pojazdów, do których pasują Twoje produkty > Użyj funkcji kompatybilności części

3. Oferuj konkurencyjne ceny

Sprawdź ceny innych sprzedawców oraz, za ile sprzedają się podobne produkty.

Ustaw optymalną cenę - np. kwota 25,00 zł wydaje się wyższa niż 24,99 zł. Jeśli konkurencja sprzedaje po 24,99 zł, spróbuj wystawić za 24,75 zł.

Rozważ uwzględnienie kosztów wysyłki w cenie przedmiotu.

4. Wystawiaj we właściwych kategoriach

Nie wystawiaj w kategoriach, do których Twoje produkty nie pasują. Wybierz drugą kategorię za dodatkową opłatą tylko wtedy, gdy produkt rzeczywiście do niej pasuje.

Wybranie właściwej kategorii jest kluczowe – od tego może zależeć, czy uda się sprzedać towar, czy pozostanie on niezauważony w lawinie innych ofert. Wielu kupujących uściśla wyniki wyszukiwania według kategorii. Jeśli produkt będzie w złym miejscu, może nigdy nie znaleźć nabywcy.
 

5. Przestrzegaj regulaminu

Dopilnuj, aby oferty spełniały wszystkie nasze zasady. 

6. Zadbaj o oceny szczegółowe

Zadbaj o dobre oceny szczegółowe. Sprzedawcy, których klienci są zadowoleni, uzyskują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Jednym ze skutecznych sposobów na uzyskiwanie dobrych ocen są korzystne warunki zwrotów. Przyjazne warunki zwrotów dają klientowi poczucie bezpieczeństwa, zachęcają do zakupu i pomagają zwiększyć sprzedaż.

Szybkie odpowiadanie na pytania kupujących i dobra obsługa zwiększają szanse na sprzedaż. Szybkie reagowanie na zapytania nie zapewnia automatycznie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale pozwala budować zaufanie klientów i reputacji oraz uzyskiwać wyższe oceny szczegółowe.

7. Dodaj zdjęcia wysokiej jakości

Dodaj zdjęcia o wysokiej rozdzielczości, min. 1600 pikseli w dłuższym boku, co zapewni efekt przybliżenia. 

Używaj tagu ALT, aby zapewnić opis alternatywny dla zdjęcia. 

Nie dodawaj do zdjęć ramek, tekstu ani znaków wodnych. Nie dodawaj graffiti do zdjęć, ponieważ jest to niezgodne z zasadami i dyskwalifikuje z reklam Google Ads.

8. Dostosuj oferty do urządzeń mobilnych

Przygotuj opis produktu tak, aby był logicznie zorganizowany, intuicyjny i widoczny na stronie bez potrzeby przewijania oraz aby kod HTML nie utrudniał wyświetlenia oferty > Zoptymalizuj oferty pod kątem urządzeń mobilnych

Opis bez dobrego kodu może wpływać na Twój ranking na eBay.