Zwiększ sprzedaż poprzez promocje
Jeśli masz konto firmowe (np. z eBay.pl) i sprzedajesz w innych serwisach eBay, masz do dyspozycji promocje pomocne w zwiększaniu sprzedaży
Narzędzia marketingowe i promocyjne
Zaoferuj promocyjne warunki zakupu poprzez narzędzia z Panelu Verkäufer-Cockpit Pro / Seller Hub:

Zniżki ilościowe Multi-Rabatt / Multi-buy
Oferuj zniżki zależne od ilości kupionych przedmiotów:
- Klienci mogą kupić więcej niż jedną sztukę tego samego przedmiotu
- Dostępne dla ofert Kup teraz z wersjami/wariantami lub bez
Dostęp:
- eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktion > Verkaufsaktion erstellen > Multi-Rabatt
- eBay.co.uk: Seller Hub > Marketing > Promotions > Create a promotion > Multi-buy
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk

Zniżki na zamówienie (Mengenrabatt-Aktionen, Order discounts)
Zwiększ wartość koszyka, oferując zniżki i pasujące/uzupełniające produkty:
- Zamów sofę i zyskaj 20% zniżki na fotel do kompletu
- Oszczędź 20%, gdy kupisz za min. £100
- Kup 3 różne przedmioty i zyskaj 20% rabatu
Dostęp:
- eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktion > Verkaufsaktion erstellen > Mengenrabatt-Aktionen
- eBay.co.uk: Seller Hub > Marketing > Promotions > Create a promotion > Order discount
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk
Promocje z rabatem (Sonderaktion + Preissenkung, Sale Event + Markdown)
Oferuj zniżki, podając poprzednią cenę (przekreśloną)
- Zniżka kwotowa lub procentowa
- Cena przed i po obniżce jest widoczna w ofercie, wynikach wyszukiwania i obserwowanych
Dostęp:
- eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktion > Verkaufsaktion erstellen > Sonderaktion + Preissenkung
- eBay.co.uk: Seller Hub > Marketing > Promotions > Create a promotion > Sale Event + Markdown
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk
Wyślij ofertę
Zaoferuj zainteresowanym kupującym obniżoną cenę przedmiotu, który obserwują.
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk
Co robić, a czego unikać
Utworzenie promocji to pierwszy krok, ale równie ważne jest dostosowanie ofert do potrzeb klientów.
Aby zapewnić lepsze doświadczenia zakupowe, w eksponowanych miejscach wyświetlamy tylko najlepiej dopasowane promocje. Oferty o niskiej trafności dla kupujących są wyświetlane w dolnej części strony przedmiotu w wersji na komputer. Nie dotyczy to wersji mobilnej, wyników wyszukiwania i koszyka. Stosuj nasze zalecenia, aby zapewnić sobie szanse na widoczność w eksponowanych miejscach na stronie przedmiotu.
Co należy robić
- Starannie przygotuj promocje: Grupuj przedmioty, które są często kupowane razem lub się uzupełniają. Dobierz pasujące do siebie przedmioty, aby promocje były bardziej interesujące.
- Dobrze zaplanuj: Wybierz okresy wzmożonej sprzedaży (zawody sportowe, Boże Narodzenie, Czarny piątek).
- Przygotuj atrakcyjną ofertę: Promocje, które nie są wystarczająco korzystne dla kupujących, nie będą widoczne u góry strony przedmiotu, tylko niżej. Istotna jest wysokość zniżki, ale duże znaczenie ma też łączna wartość sprzedaży w obniżonej cenie.
- Monitoruj i testuj: wyniki, korzystając z panelu i raportów dotyczących promocji, i na bieżąco modyfikuj parametry promocji.
- Poznaj swoje koszty: aby zaoferować atrakcyjne zniżki i jednocześnie zarobić.
- Kontroluj zapasy: Oferuj zniżki na artykuły, które masz na stanie.
Czego unikać
- Losowe obniżanie cen. Planując promocję, zawsze miej na uwadze koszty i marżę.
- Obniżanie cen na rzadkie, unikatowe przedmioty, na które jest duży popyt.
- Dodawanie całego asortymentu do jednej promocji. Niektóre przedmioty mogą nie być ze sobą powiązane, dlatego dodanie ich do jednej promocji może mieć szkodliwy wpływ na skuteczność wszystkich Twoich promocji.