Promuj oferty na eBay przy pomocy reklam

Wypromuj i wyróżnij swoje oferty na zagranicznych rynkach eBay

Dlaczego warto?

  • Płacisz, gdy sprzedasz: Płacisz, gdy kupujący kliknie Twoją reklamę/promowaną ofertę i w ciągu 30 dni kupi przedmiot.
  • Widoczność: Twoje reklamy mogą pojawić się w ponad 60 miejscach w serwisie, a wkrótce na różnych stronach, w tym w wynikach wyszukiwania i na stronach ofert, w wersji na komputer, mobilnej lub aplikacji eBay. Niektóre z nich są dedykowane reklamom.
  • Wszystko pod kontrolą: Raporty dostępne w panelu reklam pozwalają sprawdzić skuteczność kampanii w przeszłości i na bieżąco. Możesz w dowolnym momencie optymalizować kampanie.
  • Łatwa aktywacja: Aktywacja kampanii zajmie Ci tylko kilka minut. Nie musisz dodawać szczegółów > automatycznie dodamy ważne informacje, takie jak główne zdjęcie, cena i format.
  • Spersonalizowane rekomendacje: Polecimy Ci przedmioty o wysokim potencjale konwersji i optymalne stawki za reklamę. 

Jak to działa?

1
Wystawiasz oferty za granicą Na eBay w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Kanadzie, USA lub Australii
2
Ustawiasz stawkę za reklamę To stawka procentowa od 1% do 20% od ceny sprzedaży bez kosztu wysyłki, którą chcesz zapłacić za reklamę
3
Promujesz bez ryzyka Gdy kupujący kliknie reklamę i kupi przedmiot, zapłacisz wybraną stawkę. Jeśli nie sprzedasz, nie płacisz opłaty.

Co musisz zrobić

  1. Otwórz Sklep na eBay.pl lub w jednym z poniższych serwisów albo uzyskaj status Przekracza standardy lub Najlepszy Sprzedawca w jednym z poniższych serwisów
  2. Wystaw oferty na jednym lub kilku z poniższych rynków eBay > Sprawdź, jak to zrobić
  3. Aktywuj kampanie reklamowe w panelu reklam:

Gdzie i w jakim celu można korzystać z reklam?

Reklamy to usługa reklamowa dostępna w zagranicznych serwisach eBay: eBay.co.uk, eBay.com, eBay.com.au, eBay.ca (Promote your listing), eBay.de (Anzeigen), eBay.es (Anuncios patrocinados), eBay.fr (Annonces sponsorisées), eBay.it (Inserzioni sponsorizzate). Pomaga wyróżnić najlepsze oferty – nowości, bestselery, hity sezonu – i zaprezentować je większej liczbie kupujących na eBay, zwiększając widoczność ofert i szanse na sprzedaż.

Kto może korzystać z reklam?

Z reklam możesz korzystać, jeśli: subskrybujesz Sklep na eBay.pl lub w tych serwisach (eBay.ca, eBay.com, eBay.com.au, eBay.co.uk, eBay.de, eBay.es, eBay.fr, eBay.it); lub jako sprzedawca firmowy uzyskasz w tych serwisach status Najlepszego Sprzedawcy lub Przekracza standardy (bez subskrypcji Sklepu). Twoje konto sprzedawcy może być zarejestrowane na eBay.pl.

Ile kosztuje korzystanie z reklam?

Aktywując kampanię, ustawiasz stawkę opłaty dla przedmiotu. To wartość procentowa ceny sprzedaży, którą chcesz zapłacić za reklamę. Naliczając opłatę, sprawdzamy datę sprzedaży, a następnie 30 dni wstecz, aby znaleźć kliknięcie, które ją wygenerowało. Wysokość opłaty zależy od stawki obowiązującej w chwili wyświetlenia reklamy po raz pierwszy. Przykład: Ustawiasz stawkę 3% > zapłacisz 3% ceny sprzedaży (bez kosztu wysyłki i podatku od sprzedaży, chyba że oferujesz darmową wysyłkę i wliczasz jej koszt w cenę

Jakie oferty i ile ofert mogę promować?

Możesz promować oferty Kup teraz wystawione na: eBay.ca eBay.com eBay.com.au eBay.co.uk eBay.de eBay.es eBay.fr eBay.it Reklamy nie są dostępne dla: aukcji z licytacją oraz licytacji z opcją Kup teraz, Samochodów, Motocykli, Pojazdów i Nieruchomości. Możesz promować tylko przedmioty widoczne w panelu reklam (może to być tylko część Twoich ofert). Podczas tworzenia kampanii do wyboru dostępne są tylko kwalifikujące się oferty. Nie ma limitu liczby kampanii, które można ustawić.

Dlaczego reklamy są oznaczone jako sponsorowane?

Aby pokazać kupującym, że korzystasz z płatnej usługi w celu prezentacji ofert na głównych i dobrze widocznych stronach eBay.

Jak wygląda reklama?

Reklama zawiera informacje z Twojej oferty, w tym główne zdjęcie, nazwę przedmiotu, cenę i format. Jeśli wprowadzisz zmiany w ofercie, zostaną one automatycznie wprowadzone do reklamy.

Gdzie są wyświetlane reklamy?

Reklamy mogą być wyświetlane na różnych stronach eBay dobrze widocznych dla kupujących, w tym w wynikach wyszukiwania i w ofertach sprzedaży w serwisie eBay, w którym reklamujesz oferty. Reklamy mogą być widoczne w: 1. wynikach wyszukiwania eBay w wersji klasycznej (na komputer) i mobilnej; 2. dobrze widocznych miejscach w wynikach wyszukiwania; 3. dobrze widocznych miejscach na stronach przedmiotów

Czy reklamy i oferty są widoczne równocześnie?

Tak, reklama może być wyświetlana, nawet jeśli oferta jest widoczna dla kupującego w wynikach wyszukiwania.

Czy reklama może być widoczna w kilku miejscach?

Tak, reklama może pojawiać się wiele razy na stronie.

Czy reklamy są widoczne w innych serwisach eBay?

Reklamy są widoczne tylko w serwisie, w którym prowadzisz kampanie reklamowe. Reklamy nie są wyświetlane w dodatkowych serwisach (innych niż ten, w którym masz reklamy), nawet jeśli korzystasz z opcji widoczności w innych serwisach (International site visibility) lub Programu wysyłki międzynarodowej.

Czy reklamy są widoczne na różnych urządzeniach?

Tak, reklamy są wyświetlane na komputerach, tabletach i smartfonach.

Czy Najlepsze dopasowanie wpływa na reklamy?

Pozycja ofert w wynikach sortowanych według Najlepszego dopasowania nie ma wpływu na wyświetlanie reklam.

Czy mogę łączyć reklamy z promocjami w Sklepie?

Cena przedmiotu widoczna w reklamie jest taka sama jak w ofercie sprzedaży. Jeśli w danej ofercie ustawisz zniżkę poprzez Menedżera promocji (Promotions Manager), zmieniona cena będzie widoczna w reklamie tej oferty. Promocje utworzone poprzez Menedżera promocji, np. zniżka 10% na wszystkie przedmioty w Twoim Sklepie eBay, nie są widoczne w reklamach.

Jak aktywować kampanię reklamową?

1. Wybierz oferty kwalifikujące się do promowania. 2. Ustaw stawkę za reklamę (wartość procentową od ceny sprzedaży, którą chcesz zapłacić za reklamę). 3. Sprawdź i aktywuj kampanię. Skuteczność kampanii możesz monitorować w panelu reklam.

Jak zbiorczo dodać oferty do reklamy

1. Przygotuj plik .csv z numerami przedmiotów, które chcesz promować, oraz stawkami za reklamę dla każdego przedmiotu. 2. Prześlij plik. 3. Sprawdź i aktywuj kampanię. Przesyłanie dużych plików może potrwać nawet 1h. Plik musi mieć format .csv. Nie obsługujemy plików .xls. Jeden plik może zawierać maks. 25 tys. numerów przedmiotów. Numery muszą być cyframi bez wartości dziesiętnych. Stawki za reklamę możesz podać z dokładnością co 0,1 proc. Nie dodawaj jednak na końcu znaku "%".

Jak utworzyć reklamę?

Gdy aktywujesz kampanię, reklamy zostaną utworzone automatycznie na bazie informacji z ofert, takich jak główne zdjęcie, nazwa przedmiotu, cena i format. Jeśli zmienisz jeden z tych parametrów w ofercie, reklama zostanie automatycznie zaktualizowana.

Jakie oferty mam wybrać do promowania?

Wybierz te oferty, które odpowiadają Twojej strategii. Funkcja zaleceń podpowie, które oferty mogą przynieść Ci najwięcej korzyści ze zwiększonej widoczności w ramach reklam. Sugerujemy promowanie zalecanych ofert, ale możesz wybrać wszystkie, które się kwalifikują. Zalecenia bazują na trendach rynkowych i konkurencji oraz wynikach sprzedaży danego towaru.

Jaką należy ustawić stawkę za reklamę?

Ustaw konkurencyjną stawkę. Rekomendowane stawki są widoczne przy wyborze stawki (Select ad rate). W kampanii możesz ustawiać / zmieniać stawki za reklamę wszystkich ofert w kampanii i zastosować lub zmienić zalecaną stawkę dla wszystkich ofert (Opcja Apply trending rates = Zastosuj polecane stawki). Na poziomie oferty możesz: ustawiać / zmieniać stawki za reklamę dla poszczególnych ofert i zastosować lub zmienić zalecaną stawkę dla wybranych ofert (przesuń niebieską kropkę na skali obok ofert)

Czy najwyższa stawka = wyświetlanie reklamy?

Oprócz Twojej stawki bierzemy pod uwagę inne parametry tj. trafność wyszukiwania oraz wyniki sprzedaży danego towaru w chwili określenia stawki. Reklamy z różnymi stawkami mogą być wyświetlane w różnych miejscach na stronie.

Czy przyszłe oferty będą automatycznie promowane?

Tylko oferty Ważne do odwołania pozostaną w aktywnej kampanii po ich wznowieniu. Wszystkie inne oferty musisz ręcznie dodać do kampanii, nawet te ponownie wystawione, które wcześniej były objęte kampanią.

Czy mogę promować oferty przecenione?

Wszystkie oferty, które możesz promować, są widoczne, gdy zalogujesz się do panelu reklam. Możesz wybrać dowolne oferty z tej listy.