Identyfikatory produktu

Dodaj do ofert identyfikatory produktu, aby zwiększyć ich widoczność w wynikach wyszukiwania na i poza eBay

Co to są identyfikatory produktu

To parametry, takie jak Marka oraz niepowtarzalne kody:

GTIN (Global Trade Item Number = globalny nr jednostki handlowej)

  • EAN (European Article Numbers = Europejski Kod Towarowy)
  • ISBN (International Standard Book Number = Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki)

MPN (Manufacturer Part Number = nr katalogowy)

Dodanie identyfikatorów produktu zapewnia ofertom lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania na i poza eBay.

Nr GTIN jest podany obok kodu kreskowego na opakowaniu produktu lub okładce.

Numer, który w połączeniu z nazwą marki, w niepowtarzalny sposób identyfikuje dany produkt. Producenci używają tych numerów do zarządzania zapasami produktów. Nazywany jest także fabrycznym numerem części.

Jeśli Twoje produkty nie mają unikalnego identyfikatora produktu lub nie są artykułami markowymi, wybierz opcję: Nie dotyczy (eBay.pl), Not applicable (eBay.com, eBay.co.uk), Nicht zutreffend (eBay.de).

Skontaktuj się z producentem. Więcej informacji: GTIN: http://www.gs1pl.org/ ISBN: http://isbndb.com/

Kategorie wymagające identyfikatorów produktu

  • Sprawdź, czy podajesz poprawną liczbę cyfr i cyfrę kontrolną (ostatnia cyfra jest cyfrą kontrolną bazującą na pozostałych cyfrach kodu kreskowego).
  • Użyj tylko cyfr. Nie podawaj liter ani symboli.
  • GTIN nie może być taki sam we wszystkich wersjach.
  • Dla nieprawidłowo sformatowanych wartości GTIN wyświetlamy komunikaty o błędach, które blokują wystawienie oferty.
  • Podaj rozpoznawaną markę.
  • Jeśli produkt nie ma marki, wpisz „bez marki”. Pozostaw pole puste, jeśli nie ma nazwy marki.
  • Sprawdź, czy marka jest zgodna z nazwą modelu (np. Marka: Apple; Model: iPhone 5C).
  • Marka nie może zawierać słów typu: dla/do, zgodne z, sprawdź w opisie itp.
  • Jeśli podajesz te marki, podaj także nr GTIN, zamiast „Nie dotyczy”: Columbia, Ralph Lauren, Under Armour, Michael Kors, Rubie's, Polo Ralph Lauren, Calvin Klein, Brooks, Oakley, patagonia, MERRELL, kate spade, Sperry Top-Sider, crocs, SKECHERS
  • Użyj tylko znaków alfanumerycznych i najbardziej charakterystycznego numeru MPN. Na przykład różne kolory produktów powinny mieć różne numery MPN.
  • Nie podawaj tutaj numeru GTIN.
  • MPN nie może być taki sam jak GTIN i musi składać się z więcej niż jednej cyfry.
  • MPN nie może zawierać słów typu: dla/do, zgodne z, sprawdź w opisie itp.

Sprawdź, czy podałeś(łaś) wartości wszystkich parametrów / charakterystyk wymaganych w kategorii, w której wystawiasz ofertę

Wartość aspektu (Aspect Value) = Nazwa aspektu (Aspect Name)

Wymóg dodania identyfikatorów produktu do ofert sprzedaży nie dotyczy sprzedawców prywatnych.

Jako sprzedawca prywatny możesz nie podawać identyfikatora w formularzu sprzedaży, jeśli nie znasz identyfikatora sprzedawanego produktu.

  • GTIN należy dodać dla wszystkich wersji.
  • Markę wystarczy dodać na poziomie oferty.
  • Nr katalogowy można dodać na poziomie oferty i wersji.
  • Stosuj identyfikatory produktu dla wszystkich nowych i odnowionych przez producenta przedmiotów.
  • Skontaktuj się z producentem lub poszukaj dalszych informacji o GTIN i ISBN.
  • Jeśli Twoje produkty nie mają identyfikatora produktu lub nie są artykułami markowymi, w polu formularza sprzedaży wybierz opcję / wpisz „Nie dotyczy” (Not applicable).
  • Jeśli identyfikator istnieje i podasz „Nie dotyczy”, Twoja oferta będzie gorzej widoczna w wynikach.

Wybierz opcję / wpisz „Nie dotyczy” we właściwym polu formularza sprzedaży.

  • Markę i nr katalogowy podaj w parametrach w każdej ofercie.
  • GTIN dodaj na poziomie oferty.
  • W ofertach z wersjami podaj markę na poziomie oferty, GTIN na poziomie wersji, a nr katalogowy na poziomie oferty i wersji.
  • Więcej informacji o API i dla programistów: go.developer.ebay.com