Niebieskie tło Strefa Sprzedawcy eBay

Promuj oferty na eBay przy pomocy reklam

Wypromuj i wyróżnij swoje oferty na zagranicznych rynkach eBay

1. Slide

Jak to działa?

Dotarcie do kupujących to klucz do sprzedaży na eBay. Promuj swoje oferty przy pomocy reklam!

Wystawiasz oferty za granicą

Na eBay w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Kanadzie, USA lub Australii

Ustawiasz stawkę za reklamę

To stawka procentowa od 1% do 20% od ceny sprzedaży bez kosztu wysyłki, którą chcesz zapłacić za reklamę

Promujesz bez ryzyka

Gdy kupujący kliknie reklamę i kupi przedmiot, zapłacisz wybraną stawkę. Jeśli nie sprzedasz, nie płacisz opłaty.

Co musisz wiedzieć

Gdzie i w jakim celu można korzystać z reklam?

Reklamy to usługa reklamowa dostępna w zagranicznych serwisach eBay:

  • eBay.co.uk, eBay.com, eBay.com.au, eBay.ca (Promote your listing)
  • eBay.de (Anzeigen)
  • eBay.es (Anuncios patrocinados)
  • eBay.fr (Annonces sponsorisées)
  • eBay.it (Inserzioni sponsorizzate)

Pomaga wyróżnić najlepsze oferty – nowości, bestselery, hity sezonu – i zaprezentować je większej liczbie kupujących na eBay, zwiększając widoczność ofert i szanse na sprzedaż.

Kto może korzystać z reklam?

Reklamy są dostępne dla subskrybentów Sklepów na eBay.pl lub w poniższych serwisach eBay dla ofert wystawionych na:

  • eBay.ca
  • eBay.com
  • eBay.com.au
  • eBay.co.uk
  • eBay.de
  • eBay.es
  • eBay.fr
  • eBay.it

Z reklam mogą także korzystać Najlepsi Sprzedawcy w USA i w programie globalnym, którzy sprzedają na eBay.com.

Twoje konto sprzedawcy może być zarejestrowane na eBay.pl.

Jakie oferty i ile ofert mogę promować?

Możesz promować oferty Kup teraz pojedynczych i wielu przedmiotów wystawione na:

  • eBay.ca
  • eBay.com
  • eBay.com.au
  • eBay.co.uk
  • eBay.de
  • eBay.es
  • eBay.fr
  • eBay.it

Reklamy nie są dostępne dla:

  • aukcji z licytacją oraz aukcji z licytacją i opcją Kup teraz.
  • Samochodów, Motocykli, Pojazdów i Nieruchomości.

Możesz promować tylko przedmioty widoczne w panelu reklam (może to być tylko część Twoich ofert). Podczas tworzenia kampanii do wyboru dostępne są tylko te oferty, które się do tego kwalifikują.

Kampania reklamowa utworzona poprzez funkcję:

  • wyboru ofert Select listings może obejmować maks. 500 ofert
  • przesłania ofert Upload listings może obejmować maks. 25 000 ofert.

Nie ma limitu liczby kampanii, które można ustawić.

Ile kosztuje korzystanie z reklam?

Aktywując kampanię, ustawiasz stawkę opłaty za reklamę dla każdego przedmiotu. Jest to wartość procentowa ceny sprzedaży, którą chcesz zapłacić za reklamę.

Naliczając opłatę za reklamę, sprawdzamy datę sprzedaży, a następnie 30 dni wstecz, aby znaleźć kliknięcie, które wygenerowało sprzedaż.

Wysokość opłaty zależy od stawki obowiązującej w chwili wyświetlenia reklamy po raz pierwszy.

Przykład: Ustawiasz dla danego przedmiotu stawkę 3% > za reklamę zapłacisz 3% ceny sprzedaży przedmiotu (bez kosztu wysyłki i podatku od sprzedaży, chyba że oferujesz darmową wysyłkę, której koszt jest wliczony w cenę przedmiotu). Nie naliczamy tej opłaty po sprzedaży zrealizowanej bez kliknięcia reklamy promowanej oferty.

Opłata za reklamę jest dodawana do innych opłat za wystawienie i prowizji.

Jeśli zaakceptujesz Najlepszą ofertę, naliczymy opłatę za reklamę na bazie ceny z Najlepszej oferty.

 

Obraz Przykład reklamy na eBay.co.uk

Co musisz zrobić

  1. Otwórz Sklep eBay na eBay.pl lub w jednym z poniższych serwisów eBay
  2. Wystaw oferty na jednym lub kilku z poniższych rynków eBay > Sprawdź, jak to zrobić
  3. Aktywuj kampanie reklamowe w panelu reklam:

Wygląd i widoczność reklam

Dlaczego reklamy są oznaczone dla kupujących jako „sponsorowane”?

Aby pokazać kupującym, że korzystasz z płatnej usługi w celu prezentacji ofert na głównych i dobrze widocznych stronach eBay.

Jak wygląda reklama?

Reklama zawiera informacje z Twojej oferty, w tym główne zdjęcie, nazwę przedmiotu, cenę i format. Jeśli wprowadzisz zmiany w ofercie, zostaną one automatycznie wprowadzone do reklamy.

Przykład reklamy w wynikach wyszukiwania na eBay.co.uk znajdziesz na obrazku w tej sekcji pytań i odpowiedzi.

Gdzie są wyświetlane reklamy?

Reklamy mogą być wyświetlane na różnych stronach eBay dobrze widocznych dla kupujących na eBay, w tym w wynikach wyszukiwania i w ofertach sprzedaży w serwisie eBay, w którym reklamujesz oferty. 

Reklamy mogą być widoczne w:
1.    wynikach wyszukiwania eBay w wersji klasycznej (na komputery) i mobilnej.

2.    dobrze widocznych miejscach w wynikach wyszukiwania

3.    dobrze widocznych miejscach na stronach przedmiotów

Czy moje reklamy będą wyświetlane, mimo że moje oferty są już widoczne w wynikach wyszukiwania?

Tak, reklama może być wyświetlana, nawet jeśli oferta jest widoczna dla kupującego w wynikach wyszukiwania.

Czy ta sama reklama może być widoczna w kilku miejscach na jednej stronie?

Tak, reklama może pojawiać się wiele razy na stronie.

Czy reklamy są widoczne w innych serwisach eBay?
  • Reklamy są widoczne tylko w serwisie, w którym prowadzisz kampanie reklamowe.
  • Reklamy nie są wyświetlane w dodatkowych serwisach (innych niż ten, w którym masz reklamy), nawet jeśli korzystasz z funkcji widoczności w innych serwisach (International site visibility) lub Programu wysyłki międzynarodowej.
Czy reklamy są widoczne na różnych urządzeniach?

Tak, reklamy są wyświetlane na komputerach, tabletach i smartfonach.

Czy Najlepsze dopasowanie wpływa na to, która reklama jest wyświetlana?

Pozycja ofert w wynikach sortowanych według Najlepszego dopasowania nie ma wpływu na wyświetlanie reklam.

Oferuję promocje w Sklepie eBay. Czy mogę łączyć reklamy z promocjami? Czy reklamy aktualizują się automatycznie, tak aby pokazywać nową cenę?
  • Cena przedmiotu widoczna w reklamie jest taka sama jak w ofercie sprzedaży.
  • Jeśli w danej ofercie ustawisz zniżkę poprzez Menedżera promocji (Promotions Manager), zmieniona cena będzie widoczna w reklamie tej oferty.
  • Promocje utworzone poprzez Menedżera promocji, np. zniżka 10% na wszystkie przedmioty w Twoim Sklepie eBay, nie są widoczne w reklamach.

 

Obraz przedstawia przykłady reklam w wynikach wyszukiwania na eBay.co.uk

Konfiguracja kampanii

Jak aktywować kampanię reklamową?
  1. Wybierz oferty kwalifikujące się do promowania.
  2. Ustaw stawkę za reklamę (wartość procentową od ceny sprzedaży, którą chcesz zapłacić za reklamę).
  3. Sprawdź i aktywuj kampanię. Skuteczność kampanii możesz monitorować w panelu reklam.

W przypadku dużych ilości danych możesz dodać oferty zbiorczo:

  1. Przygotuj plik .csv z numerami przedmiotów, które chcesz promować, oraz stawkami za reklamę dla każdego przedmiotu.
  2. Prześlij plik.
  3. Sprawdź i aktywuj kampanię.

Uwaga: Jeden plik może zawierać do 25 tys. ofert. Przesyłanie dużych plików może potrwać nawet godzinę.

Format pliku:

  • Plik musi mieć format .csv. Nie obsługujemy plików .xls.
  • Jeden plik może zawierać maks. 25 tys. numerów przedmiotów. Numery muszą być cyframi bez wartości dziesiętnych.
  • Stawki za reklamę możesz podać z dokładnością co 0,1 proc. Nie dodawaj jednak na końcu znaku „%”.
Jak utworzyć reklamę?

Gdy aktywujesz kampanię, reklamy zostaną utworzone automatycznie na bazie informacji z ofert, takich jak główne zdjęcie, nazwa przedmiotu, cena i format. Jeśli zmienisz jeden z tych parametrów w ofercie, reklama zostanie automatycznie zaktualizowana.

Jakie oferty mam wybrać do promowania?
  • Wybierz te oferty, które odpowiadają Twojej strategii. 
  • Funkcja zaleceń podpowie, które oferty mogą przynieść Ci najwięcej korzyści ze zwiększonej widoczności w ramach reklam. 
  • Sugerujemy promowanie zalecanych ofert, ale możesz wybrać wszystkie, które się kwalifikują. 
  • Zalecenia bazują na trendach rynkowych i konkurencji oraz wynikach sprzedaży danego towaru.
Jaką należy ustawić stawkę za reklamę?

Aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że promowane oferty będą wyświetlane, ustaw konkurencyjną stawkę za reklamę. Rekomendowane stawki są wyświetlane na stronie wyboru stawki (Select ad rate). 

Ustawianie stawki za reklamę na poziomie kampanii:

  • Możesz ustawiać i zmieniać stawki za reklamę wszystkich ofert w kampanii.
  • Możesz także zastosować lub zmienić zalecaną stawkę dla wszystkich ofert w kampanii > Kliknij opcję Apply trending rates (Zastosuj polecane stawki)

Ustawianie stawki za reklamę na poziomie oferty sprzedaży:

  • Możesz ustawiać i zmieniać stawki za reklamę dla poszczególnych ofert w kampanii.
  • Możesz także zastosować lub zmienić zalecaną stawkę dla wybranych ofert w kampanii > Przesuń niebieską kropkę na skali obok poszczególnych ofert.
Czy najwyższa możliwa stawka za reklamę gwarantuje wyświetlanie reklamy?
  • Oprócz Twojej stawki bierzemy pod uwagę inne parametry, w tym trafność wyszukiwania oraz wyniki sprzedaży danego towaru w chwili określenia stawki. 
  • Reklamy z różnymi stawkami za reklamę mogą być wyświetlane w różnych miejscach na stronie.
  • Aby ułatwić sobie ustalenie stawki, sprawdź aktualne średnie stawki za reklamę > średnie stawki na eBay.co.uk.
Czy po aktywacji kampanii moje przyszłe oferty będą automatycznie wyświetlane jako reklamy w tej kampanii?
  • Tylko oferty Ważne do odwołania pozostaną w aktywnej kampanii po ich wznowieniu.
  • Wszystkie inne oferty musisz ręcznie dodać do kampanii, nawet te ponownie wystawione, które wcześniej były objęte kampanią.
Czy mogę promować oferty przecenione i z obniżoną ceną?

Wszystkie oferty, które możesz promować, są widoczne, gdy zalogujesz się do panelu reklam. Możesz wybrać dowolne oferty z tej listy.

Używam zewnętrznego narzędzia do wystawiania. Czy mogę korzystać z reklam?

Reklamy będą dostępne poprzez API i zewnętrzne narzędzia sprzedażowe w 2018 r. we Francji, Włoszech i Hiszpanii.

Na pozostałych rynkach reklamy są dostępne poprzez usługę ChannelAdvisor.

 

Zarządzanie kampanią

Jak wprowadzić zmiany w kampanii?

W panelu reklam kliknij Actions (Działania) dla danej kampanii i wybierz opcję edycji Edit campaign

  • W każdej chwili możesz zmienić nazwę i daty kampanii, promowane oferty i stawkę za reklamę.
  • Zmiany w aktywnych kampaniach z reguły zostają zastosowane tego samego dnia. Zmiany w nieaktywnych kampaniach zostaną zastosowane po wznowieniu kampanii.

Aby zbiorczo edytować istniejące kampanie, pobierz plik edycji kampanii > Kliknij Actions (Działania) dla danej kampanii, edytuj plik i prześlij go z powrotem.

Uwaga: W przypadku dużych plików zastosowanie zmian może zająć nawet godzinę.

Czy mogę edytować reklamę promowanej oferty?

Reklama danej oferty wykorzystuje informacje bezpośrednio z oferty, takie jak główne zdjęcie, nazwa przedmiotu, cena i format. Aby zmienić treść reklamy, wprowadź zmiany w ofercie.

Czy mogę zatrzymać kampanię?

Tak, kampanię możesz w każdej chwili uruchomić i zatrzymać. 

Jeśli zatrzymasz kampanię, zazwyczaj zostanie ona wyłączona tego samego dnia. Jeśli przed wyłączeniem kampanii kupujący kliknie reklamę, a następnie już po zatrzymaniu kampanii kupi reklamowany przedmiot, naliczymy opłatę za promowanie oferty. W panelu reklam nadal będą widoczne informacje o wyłączonej kampanii.

Aby zatrzymać pojedynczą kampanię, kliknij Actions (Działania) i z menu rozwijanego wybierz Pause (Wstrzymaj) lub End (Zakończ). Aby zatrzymać kilka kampanii, zaznacz je i kliknij Pause lub End.

Czy mogę usunąć kampanie?

Możesz usunąć tylko zakończone kampanie. Jeśli kampania jest aktywna lub wstrzymana, nie można jej usunąć.

  1. Kliknij Actions (Działania) dla danej kampanii i z menu wybierz End (Zakończ). Zakończenie kampanii może potrwać kilka minut.
  2. Status kampanii zmieni się na Ending (Kończy się).
  3. Zaznacz kampanie, które chcesz usunąć, i kliknij Delete (Usuń).
Czy w panelu kampanii mogę sortować pola?

Tak, wszystkie pola w panelu kampanii można sortować rosnąco lub malejąco (nazwa, status, data zakończenia, data rozpoczęcia, oferty, sprzedane, opłaty za reklamę, sprzedaż).

Co się stanie, gdy wprowadzę zmiany w ofertach?

Reklamy automatycznie odzwierciedlają wszystkie wprowadzane w ofertach zmiany, w tym edycję ceny, nazwy, głównego zdjęcia i opisu. Edytuj kampanię tylko wtedy, gdy chcesz dodać do niej nowe oferty.

Moja oferta wygasła lub towar się sprzedał. Czy wyświetlanie reklamy zostanie zatrzymane?

Nie wyświetlamy reklam nieaktywnych (wygasłych, zakończonych lub sprzedanych) ofert.

Jeśli ponownie wystawisz zakończoną ofertę, nie dodamy jej automatycznie do Twojej kampanii. Po ponownym wystawieniu oferty musisz edytować kampanię i ręcznie dodać do niej tę ofertę.

Oferty Ważne do odwołania pozostają w aktywnych kampaniach, dopóki ich nie usuniesz.

Jak reklamy współpracują z Menedżerem promocji?

Reklamy pomagają zwiększyć ruch do Twoich ofert sprzedaży. Menedżer promocji pomoże w uzyskaniu konwersji, umożliwiając oferowanie atrakcyjnych promocji, aby zwiększyć wielkość zamówień.

Chcesz zadać pytanie lub przekazać uwagi?

Przekaż swoje uwagi dotyczące reklam poprzez łącze Give us feedback w panelu reklam. Podaj dane kontaktowe, jeśli potrzebujesz kontaktu ze strony działu obsługi klienta.

 

Raporty i rozliczenia

Jak mogę sprawdzić skuteczność reklam?

W panelu reklam znajdziesz raporty dotyczące skuteczności reklam, w tym te wskaźniki:

  • Kliknięcia: ile razy potencjalni klienci kliknęli reklamę
  • Sprzedane: liczba przedmiotów sprzedanych poprzez reklamy
  • Opłaty za reklamę: opłata na bazie stawki za reklamę obowiązującej w chwili wyświetlenia reklamy
  • Sprzedaże: ilość przedmiotów sprzedanych w ciągu 30 dni od kliknięcia reklamy
Jak sprawdzić, czy kampanie pomagają mi zwiększyć sprzedaż?

Panel reklam zawiera informacje o sprzedaży powiązanej z reklamami. 

Sprzedaże generują kupujący, którzy kliknęli Twoją reklamę i w ciągu 30 dni kupili przedmiot. Widoczna jest liczba przedmiotów i kwota uzyskana z ich sprzedaży. W panelu domyślnie widoczne są dane za ostatnie 31 dni, ale możesz wybrać dowolny zakres dat.

Wykres w panelu pokazuje dzienną liczbę kliknięć i trendy sprzedaży. Aby zobaczyć szczegółowe wskaźniki dla danej pozycji, kliknij opcję Download report (Pobierz raport) pod łączem Manage (Zarządzaj) dla danej kampanii.

Plik csv zawiera najważniejsze wskaźniki, takie jak: liczba sprzedanych przedmiotów (łącznie na eBay), kliknięcia (ile razy klikano Twoje oferty), oferty promowane – sprzedane (liczba przedmiotów sprzedanych dzięki promowaniu), opłaty za reklamę (kwota wydana na promowanie ofert).

Przykładowy raport:

Czy zapłacę za reklamę, jeśli kupujący znajdzie moją ofertę poprzez wyszukiwanie, a nie reklamę?

Opłatę za reklamę naliczamy tylko wtedy, gdy w ciągu 30 dni od kliknięcia reklamy użytkownik kupi przedmiot.

Gdzie znajdę informacje o ew. zwrocie opłaty za reklamę, jeśli kupujący nie zapłaci lub zwróci towar?

Opłaty i stawki za reklamy są wyszczególnione na fakturze z opłatami. Opłaty za reklamę są podane w osobnym wierszu  i opisane z podziałem według przedmiotów. 

Zwroty opłat za reklamę są również widoczne na fakturze. 

Aktualne informacje o sprzedaży i opłatach są dostępne w panelu reklam.

Uznania z tytułu zwrotów są widoczne w sekcji Zniżki i uznania, a szczegóły w pozycji Zwroty opłat za promowane oferty.

 

Obraz przedstawia interfejs panelu reklam na eBay.co.uk

Chcesz bezpłatnie wystawiać oferty za granicą?

Otwórz Megasklep lub Duży sklep na eBay.pl i wystawiaj bezpłatnie oferty Kup teraz w zagranicznych serwisach eBay!

Pokaż mi zalety Sklepów eBay

Czy ta strona była przydatna?

Przekaż nam swoje uwagi