Hero background dark blue

Zwroty międzynarodowe

Dopilnuj, aby Twoje warunki sprzedaży były zgodne z międzynarodowymi przepisami, w tym regulacjami dotyczącymi zwrotów produktów

1. Slide

Wymagania dotyczące zwrotów

W przypadku sprzedaży za granicę konieczne jest zachowanie zgodności z międzynarodowymi przepisami, w tym regulacjami dotyczącymi zwrotów produktów.

Zgodnie z postanowieniami Dyrektywy dotyczącej praw konsumentów 2011/83/UE z 25 października 2011 r. (Dz. U. UE L 304/64), kupujący będący konsumentem może bez podania przyczyny i co do zasady bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, odstąpić od większości umów sprzedaży zawieranych na odległość z przedsiębiorcami w określonym terminie.

Opisz w swoich ofertach szczegóły warunków zwrotów:

  • w jakim terminie konsument powinien powiadomić Cię o odstąpieniu od umowy,
  • w jaki sposób nastąpi zwrot płatności,
  • kto ponosi koszty związane ze zwrotem produktu.
Jeśli produkt jest niezgodny z umową

Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy, obniżenia ceny naprawy lub wymiany produktu

Jeśli oryginalny towar zostanie zniszczony lub zaginie w trakcie wysyłki

Możesz być zobowiązany do zwrotu pieniędzy lub wysłania produktu ponownie

Jeśli kupujący dokona płatności poprzez PayPal

Zwroty łącznie z przeliczaniem walut podlegają warunkom Umowy z Użytkownikiem usługi PayPal.

Kiedy nie musisz określać warunków zwrotów

Warunków zwrotów nie musisz określać dla:

  • produktów wykonywanych na zamówienie, łatwo psujących się i spożywczych.
  • ofert sprzedaży z kategorii Nieruchomości, Bilety/Podróże oraz Biznes i Przemysł w poszczególnych serwisach eBay.

Skorzystaj z porady prawnej, jeśli nie masz pewności, w jaki sposób określić warunki zwrotu produktów w danym kraju.

Kraj Wymagania dotyczące zwrotów
Austria
  • Minimum 14 dni na zwrot
  • Za wysyłkę płaci sprzedawca, chyba że określono to inaczej w ofercie sprzedaży.
Australia
  • Konieczne jest przestrzeganie lokalnych regulacji dotyczących ochrony praw konsumentów. Sprzedawca ma obowiązek zapewnić wymianę towaru lub zwrot pieniędzy w przypadku poważnych wad produktu, a także wypłacić odszkodowanie w razie możliwych do przewidzenia przypadków utraty lub zniszczenia towaru.
  • Sprzedawca musi naprawić lub wymienić towar, jeśli jego jakość jest nieakceptowalna.
Belgia
  • Minimum 14 dni na zwrot
  • Sprzedawca płaci za przesyłkę w przypadku wad lub niezgodności przedmiotu z opisem. W innych przypadkach za wysyłkę płaci sprzedawca, chyba że określono to inaczej w ofercie sprzedaży.
Francja
  • Minimum 14 dni na zwrot
  • Kupujący pokrywa koszty wysyłki
Hiszpania
  • Minimum 14 dni na zwrot
Holandia
  • Minimum 14 dni na zwrot
Irlandia
  • Minimum 14 dni na zwrot
  • Kupujący pokrywa koszty wysyłki
Niemcy
  • Minimum 14 dni na zwrot
  • Sprzedawca płaci za przesyłkę w przypadku wad lub niezgodności przedmiotu z opisem.
  • Za przesyłkę może zapłacić kupujący, o ile został powiadomiony odpowiednio przez sprzedawcę.
  • Sprzedawcy muszą używać wzoru pouczenia o prawie do odstąpienia ustalonego przez ustawodawcę, aby zapewnić, że ich warunki zwrotów są zgodne z postanowieniami Dyrektywy dotyczącej praw konsumentów.
Stany Zjednoczone  
Szwajcaria
  • Prawo nie nakłada obowiązku akceptowania zwrotów. 
  • Zalecamy oferowanie opcji zwrotu z uwagi na jakość obsługi i zadowolenie klientów
Wielka Brytania
  • Minimum 14 dni na zwrot

Programy ochrony kupujących

W transakcjach transgranicznych kupujący mogą być chronieni w ramach naszych programów ochrony kupujących obowiązujących w serwisie, w którym została zawarta transakcja.

Nawet w przypadku sprzedaży do krajów, w których nie ma prawnego obowiązku oferowania możliwości zwrotu towaru, kupujący może być uprawniony do otrzymania zwrotu pieniędzy, jeżeli nie otrzyma towaru lub okaże się on wadliwy. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, kupujący musi otworzyć sprawę w Centrum rozstrzygania w serwisie, w którym przedmiot został sprzedany.

Przykład: Jesteś sprzedawcą z Polski i wystawiasz oferty na eBay.fr (we Francji) > Kupującemu przysługuje ochrona z tytułu programu Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay obowiązującego na eBay.fr (we Francji).

Programy ochrony kupujących
Australia | Francja | Hiszpania | Kanada | Niemcy | Stany Zjednoczone | Wielka Brytania | Włochy

Programy ochrony sprzedawców

Sprzedając na eBay w Kanadzie, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, możesz korzystać z Ochrony sprzedawców eBay, która obejmuje: 

  • Ochronę przed nieuczciwym zachowaniem kupujących
  • Opinie i oceny szczegółowe sprzedawcy
  • Zaległe płatności za przedmioty
  • Sprawy (spory)

Zasady Ochrony sprzedawców eBay: Kanada | Niemcy | Stany Zjednoczone | Wielka Brytania

W naszych pozostałych serwisach zagranicznych zasady programów mogą się nieznacznie różnić.