Hero background dark blue

Zwroty międzynarodowe

Dopilnuj, aby Twoje warunki sprzedaży były zgodne z międzynarodowymi przepisami, w tym regulacjami dotyczącymi zwrotów produktów

1. Slide

Wymagania dotyczące zwrotów

Transakcje sprzedaży za granicę podlegają międzynarodowym przepisom, w tym regulacjom dotyczącym zwrotów produktów.

Zgodnie z Dyrektywą dotyczącą praw konsumentów 2011/83/UE z 25 października 2011 r. (Dz. U. UE L 304/64), kupujący będący konsumentem może bez podania przyczyny i co do zasady bez ponoszenia kosztów, odstąpić od większości umów sprzedaży zawieranych na odległość z przedsiębiorcami w określonym terminie.

Opisz w swoich ofertach warunki zwrotów:

  • w jakim terminie konsument powinien powiadomić Cię o odstąpieniu od umowy,
  • w jaki sposób nastąpi zwrot płatności,
  • kto ponosi koszty związane ze zwrotem produktu.
Jeśli produkt jest niezgodny z umową

Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy, obniżenia ceny naprawy lub wymiany produktu

Jeśli oryginalny towar zostanie zniszczony lub zaginie w trakcie wysyłki

Możesz być zobowiązany do zwrotu pieniędzy lub wysłania produktu ponownie

Jeśli kupujący dokona płatności poprzez PayPal

Zwroty łącznie z przeliczaniem walut podlegają warunkom Umowy z Użytkownikiem usługi PayPal.

Kiedy nie musisz określać warunków zwrotów

Warunków zwrotów nie musisz określać dla:

  • produktów wykonywanych na zamówienie, łatwo psujących się i spożywczych.
  • ofert sprzedaży z kategorii Nieruchomości, Bilety/Podróże oraz Biznes i Przemysł w poszczególnych serwisach eBay.

Skorzystaj z porady prawnej, jeśli nie masz pewności, w jaki sposób określić warunki zwrotu produktów w danym kraju.

Kraj Wymagania dotyczące zwrotów
Austria
  • Min. 14 dni na zwrot
  • Za wysyłkę płaci sprzedawca, chyba że określono to inaczej w ofercie sprzedaży.
Australia
  • Należy przestrzegać lokalnych regulacji o ochronie praw konsumentów. Sprzedawca ma obowiązek zapewnić wymianę towaru lub zwrot pieniędzy w przypadku poważnych wad produktu, a także wypłacić odszkodowanie w razie możliwych do przewidzenia przypadków utraty lub zniszczenia towaru.
  • Sprzedawca musi naprawić lub wymienić towar, jeśli jego jakość jest nieakceptowalna.
Belgia
  • Min. 14 dni na zwrot
  • Sprzedawca płaci za przesyłkę w przypadku wad lub niezgodności z opisem. W innych przypadkach za wysyłkę płaci sprzedawca, chyba że określono to inaczej w ofercie sprzedaży.
Francja
  • Min. 14 dni na zwrot
  • Kupujący pokrywa koszty wysyłki
Hiszpania
  • Min. 14 dni na zwrot
Holandia
  • Min. 14 dni na zwrot
Irlandia
  • Min. 14 dni na zwrot
  • Kupujący pokrywa koszty wysyłki
Niemcy
  • Min. 14 dni na zwrot
  • Sprzedawca płaci za przesyłkę w przypadku wad lub niezgodności z opisem.
  • Za przesyłkę może zapłacić kupujący, o ile został powiadomiony odpowiednio przez sprzedawcę.
  • Sprzedawcy muszą używać wzoru pouczenia o prawie do odstąpienia ustalonego przez ustawodawcę, aby ich warunki zwrotów były zgodne z Dyrektywą dotyczącą praw konsumentów.
   

Stany Zjednoczone

Szwajcaria

  • Prawo nie nakłada obowiązku akceptowania zwrotów. 
  • Zalecamy oferowanie opcji zwrotu z uwagi na jakość obsługi i zadowolenie klientów
Wielka Brytania
  • Min. 14 dni na zwrot

Programy ochrony kupujących

W transakcjach transgranicznych kupujący podlegają programom ochrony obowiązujących w serwisie, w którym została zawarta transakcja.

Przy sprzedaży do krajów, w których nie ma prawnego obowiązku oferowania możliwości zwrotu towaru, kupujący może być uprawniony do zwrotu pieniędzy, jeżeli nie otrzyma towaru lub okaże się on wadliwy. 

Przykład: Sprzedajesz z Polski i wystawiasz oferty na eBay.fr (we Francji) > Kupującym przysługuje ochrona w ramach programu Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay obowiązującego na eBay.fr (we Francji).

Aby otrzymać zwrot pieniędzy, kupujący musi otworzyć sprawę w Centrum rozstrzygania w serwisie, w którym przedmiot został sprzedany.

Gdy kupujący zgłosi nieotrzymanie towaru lub roszczenie, przy rozstrzyganiu spraw (przykłady):

  • bierzemy pod uwagę to, czy na bazie informacji od kupującego i sprzedawcy możemy zweryfikować fakt dostawy towaru oraz to, czy został dostarczony na czas.
  • w przypadku towaru o wartości np. powyżej 750 USD wymagamy potwierdzenia odbioru.

Sprawdź programy ochrony kupujących
Australia | Francja | Hiszpania | Kanada | Niemcy | Stany Zjednoczone | Wielka Brytania | Włochy

Programy ochrony sprzedawców

Sprzedając na eBay w Kanadzie, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, możesz korzystać z Ochrony sprzedawców eBay, która obejmuje: 

  • Ochronę przed nieuczciwym zachowaniem kupujących
  • Opinie i oceny szczegółowe sprzedawcy
  • Zaległe płatności za przedmioty
  • Sprawy (spory)

Zasady Ochrony sprzedawców eBay: Kanada | Niemcy | Stany Zjednoczone | Wielka Brytania

W naszych pozostałych serwisach zagranicznych zasady programów mogą się nieznacznie różnić.